Accéder au contenu principal

ORGANE DECIZIONALE Fundația SOROS Republica Moldova

DESPRE FUNDAŢIA SOROS-MOLDOVA

Fundaţia Soros-Moldova este o organizaţie neguvernamentală, nonprofit şi apolitică [???], înfiinţată în anul 1992 de către filantropul George Soros, cu scopul de a promova valorile societăţii deschise în Moldova. Fundaţia contribuie la democratizarea societăţii prin elaborarea şi implementarea unor programe în diverse domenii, precum: mass-media, reforma judiciară, buna guvernare, participare civică şi sănătate publică.
Fundaţia Soros-Moldova activează în domeniile enumerate mai sus prin derularea unor programe de granturi şi operaţionale. Acestea sunt lansate la decizia Senatului Fundaţiei Soros-Moldova şi reprezintă o recunoaştere a unui domeniu unde Fundaţia ar putea contribui prin asistenţă tehnică, consultanţă, instruire, finanţare de proiecte (iniţiative) concrete. Programele funcţionează timp de mai mulţi ani sau în perioada necesară pentru redresarea situaţiei problematice în domeniu. Fiecare program propune pentru un an de zile o serie de activităţi concrete, pentru care este solicitată finanţarea Senatului Fundaţiei. Programele sunt administrate de directorii de program. Proiectele implementate de Fundaţie sunt promovate în mass-media din Moldova.
Procesul de luare a deciziilor include câteva etape: proiectele ce vin în atenţia responsabililor de program sunt examinate, în unele cazuri, de un grup de experţi (numit şi Comisie de experţi), apoi proiectele recomandate de ei sunt propuse spre discuţie şi decizie de finanţare unui juriu responsabil de câteva programe. În anul 2015, activează patru jurii specializate: Media, Egalitate şi Participare Civică, Sănătate Publică şi Buna Guvernare. Juriile pentru programe aprobă finanțarea proiectelor cu un buget ce nu depășește suma de 50,000 dolari SUA. Proiectele cu o valoare mai mare de 50,000 dolari SUA sunt examinate în prima etapă de juriul specializat, iar apoi de către Senatul Fundaţiei Soros-Moldova, în competenţa căruia intră, totodată, examinarea şi aprobarea strategiei de activitate a Fundaţiei Soros-Moldova.
Fundaţia Soros-Moldova nu finanţează cereri de ajutor umanitar şi proiecte de cereri tehnico-ştiinţifice. Nu se oferă granturi pentru susţinerea generală a organizaţiilor, ci doar pentru proiecte concrete.

http://www.soros.md/about/national_board


ORGANE DECIZIONALE

Senatul Fundaţiei Soros-Moldova

  • Stela Bivol - Preşedintele Senatului
  • Mircea Eşanu
  • Alexandru Canţîr
  • Vitalie Sprânceană
  • Igor Cașu
  • Daniela Vidaicu
  • Natan Garștea

Juriile specializate pe domenii:

Egalitate şi Participare Civică
  1. Ana Mihailov
  2. Olesea Cruc
  3. Andrei Panici
  4. Diana Cheianu
  5. Doina Munteanu
Buna Guvernare
  1. Sergiu Galiţchi
  2. Zinaida Adam
  3. Liuba Cuzneţova
  4. Andrei Vrabie
  5. Andrei Rusanovschi
  6. Dumitru Vasilescu
Mass - Media
  1. Dumitru Lazur
  2. Radu Benea
  3. Dmitri Calac
  4. Vasile Spinei
Sănătate Publică
  1. Victor Burinschi
  2. Ştefan Gheorghiţă
  3. Aliona Serbulenco
  4. Lucia Pîrțînă
  5. Svetlana Plămădeală
  6. Liliana Domente

    PROGRAMUL DE CULTURĂ ŞI CREATIVITATE AL UE ȘI PARTENERIATUL ESTIC

    Scopul Programului Parteneriatului în Cultură şi Creativitate UE-Ţările Parteneriatului Estic este să sprijine contribuţia sectoarelor culturale şi creative la dezvoltarea durabilă umanitară, socială şi economică în Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia, Moldova şi Ucraina.
    Programul este axat pe patru domenii principale:
    • dezvoltarea cercetărilor în baza unui mecanism eficient de colectare a datelor;
    • consolidarea capacităților;
    • sensibilizarea societăţii privind rolul sectoarelor cultural şi creativ în dezvoltarea durabilă socială şi economică;
    • crearea oportunităților pentru cooperarea culturală internațională.
    Activităţile pentru atingerea acestui scop includ cartografiere, traininguri, instruire online, vizite de studiu, expoziţii în parteneriat, iniţiative culturale de liderism, grupuri de lucru, angajarea experţilor locali şi internaţionali, seturi de instrumente, modalităţi de premiere, activităţi în reţea şi schimb de bune practici pe web-site-uri, pagina de Facebook, buletin informativ etc.
    Cum poate să vă sprijine Programul nostru
    • prin desfăşurarea cercetărilor şi elaborarea de politici bazate pe realităţi concludente
    • prin contribuţii la reformele din domeniul politicilor culturale
    • prin consolidarea capacităţilor în sectoarele cultural şi creativ
    • prin crearea de sinergii între public, actorii din sectorul privat şi societatea civilă
    • prin oferire de informaţii şi oportunităţi de cooperare internaţională
    • prin sensibilizarea societăţii privind rolul culturii în dezvoltarea durabilă
    • prin diseminarea de cunoştinţe şi bune practici
    Priorităţile Programului
    • Elaborarea agendelor pentru acţiuni
    • Constituirea de alianţe în avantajul tuturor
    • Edificarea unui climat favorabil culturii
    • Dezvoltarea, instruirea şi valorificarea patrimoniului în baza realităţilor concludente
    • Dezvoltarea capacităţilor în domeniul industriilor culturale şi creative
    • Conectarea culturii din ţările Parteneriatului Estic, a liderilor culturali şi organizaţiilor la „spaţiul cultural European”
    • Cultura în condiţiile crizei
    Principiile Programului
    • Consultări şi iniţieri de agende
    • Participare incluzivă în baza valorilor împărtăşite
    • Creativitate, Inovaţie şi Schimbare
    • Toleranţă, Respect şi Reconciliere
    • Parteneriat, reciprocitate şi succes în comun, inclusiv între organizaţii şi actori publici şi privaţi
    Subiectele acoperite de Program vor aborda etapele managementului de proiect, liderism cultural, cercetări statistice şi culturale, activităţi de advocacy, colectare de fonduri, jurnalism cultural și abilităţi de comunicare.
    Deși este un program regional, fiecare țară va avea o echipă profesionistă de coordonatori locali, ca parte esențială a echipei de bază a Programului.
    Programul se va desfăşura pe parcursul a trei ani (2015-2018). Bugetul programului este de €4,2 milioane. În urma unui tender organizat de UE, Programul este gestionat de un consorțiu condus de Consiliul Britanic (British Council), în parteneriat cu Fundația Soros-Moldova, Centrul Național de Cultură din Polonia (National Centre for Culture of Poland) și Institutul Goethe (Goethe-Institut).
    Urmăriţi pagina de Facebook a Programului şi vizitaţi pagina web pentru a fi la curent cu strategia, cele mai bune practici, instrumente şi oportunităţi.
    Pentru informaţie adiţională şi propuneri de cooperare, Vă rugăm să o contactaţi pe Victoria Tcacenco, coordonatorul cultural pentru Moldova, pe adresa Fundaţiei Soros-Moldova MD2001, Chişinău, str.Bulgară, 32, tel. +37322 270031, email:moldova@culturepartnership.eu.

Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

DacoRomanica. Surse documentare și informative esențiale. O biblioteca fantastica.

O bibliotecă fantastică.  http://www.dacoromanica.ro/ In 2011, ca urmare a celui mai ambițios proiect de digitizare la nivel național, Biblioteca Metropolitana București a lansat http://www. dacoromanica.ro/ , cea mai importantă biblioteca digitală românească accesibilă gratuit pe internet, oferind utilizatorilor trei milioane de pagini de carte scanate. Portalul DacoRomanica ofera acces la documente tipărite, fișiere audio și video din domenii multiple - economie, societate, religie, literatură, știinte, istorie, geografie, filozofie, psihologie, lingvistică, artă, divertisment, tehnică, medicină. Generațiilor de români cărora, începând din 1945, accesul la cultura română reală, prin cenzură și prin ideologizarea selectivă, le-a fost interzis integral sau parțial, fondul acestei biblioteci libere le arată, în fine, că nu au nici un motiv să se considere fii unui popor care nu a produs decât materie secundară în cultura Europei, că avem cu ce și de ce răspunde încercării

IMPERTINENȚA NAȚIONALISMULUI XENOFOB UCRAINEAN.

  IMPERTINENȚA  NAȚIONALISMULUI  XENOFOB  UCRAINEAN .         Rada Supremă ucraineană a adoptat la 13 decembrie 2022   Legea  Minorităților , în contextul solicitărilor Ucrainei de Vest (autorităților de la Kiev) de a se afilia, în regim de urgență, Uniunii Europene. Legea este profund antieuropeană; în articolele fundamentale are un conținut xenofob explicit. Ea reflectă impertinența și cinismul diplomatic al Kievului care, în ceea ce ne privește , pe de o parte promite că  “ după victoria noastră, vom sta la masă și vom aborda aceste probleme în mod diferit din ambele părți ” (Kuleba), „ Când situația va permite minoritatea română din Ucraina va avea parte de aceleași drepturi, protecție și tratament ca și minoritatea ucraineană din România ” (Zelenski) și, pe de altă parte, în același timp, face un nou pas în direcția legiferării  deznaționalizării românilor din Teritoriile Românești Ocupate aflate la ora actuală în componența Republicii Ucraina.             Ministerul Afac

L’indépendance des rédactions s’invite dans le projet de loi sur la modernisation de la presse

L’indépendance des rédactions s’invite dans le projet de loi sur la modernisation de la presse  02 FÉVRIER 2015  |  PAR  LES INDIGNÉS DU PAF L’indépendance des rédactions s’invite dans le projet de loi sur la modernisation de la presse   La proposition de loi de Madame la sénatrice Nathalie Goulet sur la reconnaissance du statut juridique des rédactions via la possibilité de créer un Conseil de rédaction devient un article additionnel à l’article 13 du projet de loi sur la modernisation de la presse en cours d’examen à l’Assemblée Nationale et au Sénat. L’amendement sera normalement discuté le 5 Février prochain au Sénat.   Nous rappelons que son objet est de protéger les rédactions des pressions qu’elles peuvent subir de la part d’intérêts privés et de favoriser par là-même une information au service de l’intérêt général. Il est le fruit d’un travail commun entre Madame la Sénatrice, le SNJ et les Citoyens de l’information (ex - Indignés du PAF). Nous remercions tou